

FAQ - NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA I ODPOWIEDZI
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania odnośnie detailingu, powłok ceramicznych, folii ochronnych PPF i innych.
FAQ
Mycie detailingowe jest to bezpieczny proces mycia złożony z wielu etapów. Mycie zaczynamy od wstępnej oceny zanieczyszczeń i określenia kolejności wykonywanych prac. Przeważnie zaczynamy od wstępnego oprysku specjalną i dedykowana chemią do usuwania/zmiękczania smoły, resztek asfaltu, żywicy, ptasich odchodów, cząstek metalicznych, pyłu z klocków hamulcowych. (Dekontaminacja i deironizacja lakieru).
Następnie pre-wash (mycie wstępne) pianą aktywną o neutralnym pH aby zmiękczyć przylegający brud i zanieczyszczenia i zniwelować ryzyko porysowania lakieru przy myciu zasadniczym (ręcznym). Następnie przechodzimy do mycia ręcznego, dedykowaną rękawicą z owczej wełny bądź delikatnej mikrofibry. Mycie odbywa się zawsze na dwa wiadra z separatorami zapobiegającymi podnoszeniu się brudu z dna wiaderka. Jedno z czystą woda i szamponem a drugie z wodą do wypłukiwania rękawicy.
Następnie po myciu ręcznym, przystępujemy do czyszczenia zakamarków samochodu dedykowanym środkiem i delikatnym pędzelkiem czyli czyścimy wszystkie szczeliny, uszczelki, kratki, wnęki drzwi, listwy, emblematy itp.
Następnie specjalną glinką glinkujemy lakier i szyby samochodu zbierając przy tym wszystkie pozostałości wtrąceń i zanieczyszczeń w lakier samochodu którego nie usunęła nam chemia i mycie zasadnicze (dekontaminacja część 2).
Następnie lakier suszymy używając do tego odpowiednich ręczników z mikrofibry, i ściereczek z mikrofibry do wycierania wnęk drzwi.
I na koniec wydmuchujemy wodę z wszystkich szczelin i zakamarków za pomocą sprężonego powietrza i aplikujemy odpowiednie dressingi na plastikowe elementy zewnętrzne i dedykowane dressingi do opon o satynowym lub błyszczącym wykończeniu. Dodatkowo myjemy wszystkie szyby z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu. Tak przygotowany lakier jest gotowy do aplikacji twardego wosku, bądź przystąpienia do prac z lakierem np. korekta lakieru.
Polerowanie lakieru metodą One-Step (odświeżenie lakieru) polega na doborze odpowiedniej kombinacji maszyn pad pasta lakier pod Twój samochód tak aby w jednym etapie polerowania usunąć jak najwięcej rys, zarysowań i zmatowień zostawiając przy tym jak najlepsze wykończenie powierzchni. Podczas takiego polerowania usuwamy do 65% zarysowań. A pełna korekta lakieru jest to proces w którym polerujemy lakier w kilku etapach 3-5 etapów i różnych kombinacji tak aby usunąć aż do 95% niedoskonałości na powłoce lakierniczej.
Na dzień dzisiejszy najlepszą formą zabezpieczenia są powłoki ceramiczne i bezbarwne folie ochronne PPF. A konkretny wybór zależy już tylko od Państwa indywidualnych oczekiwań i kwoty, jaką chcą Państwo na zabezpieczenie samochodu przeznaczyć. Obecnie najlepiej sprzedającą się formą zabezpieczenia jest połączenie aplikacji folii PPF na najbardziej narażone elementy samochodu, zaś na pozostała cześć karoserii aplikacja powłoki ceramicznej.
Pracujemy na najwyższej klasy folii samoregenerującej PPF od CarbonQ oraz GHT i na najlepszych, sprawdzonych przez nas od lat, powłokach ceramicznych od Fireball.